Обгінна муфта (Шків інерційний)
- є елементом механічної трансмісії, що встановлюється для запобігання передачі моменту обертання між валом веденим і ведучим валом, у тому випадку, якщо з якоїсь причини перший вал починає набирати більші обороти ніж другий. Обгінна муфта за конструкцією свого механізму не потребує будь-яких приводів управління. Найголовнішою перевагою обгінної муфти є його автоматичне включення та відключення.
Як найпростіший приклад, який зможе пояснити застосування генераторної муфти можна навести звичайнісінький велосипедний привід. Коли людина, яка їде на велосипеді, припиняє обертати педалі, а транспортний засіб продовжує рухаєтися далі за інерцією, спрацьовує його муфта обгону: відбувається відключення коліс від педалей, які стоять на місці, не травмуючи ноги велосипедиста. До вашого відома, принцип роботи даного механізму був проектований винахідником з Німеччини Ортівіном Штібером зі ступиці заднього колеса велосипеда. І вперше обгінна муфта була встановлена саме на велосипед від виробника «Торпедо» в гальмівну втулку в 1903 році.
Діагностика несправності обгінних шківів генератора
- Дайте 2000-2500 оборотів на нейтральній швидкості або паркінгу (коробка автомат) та заглушіть двигун. Прислухайтеся до звуків шківа, що йдуть, - зношений підшипник буде видавати звук «бзззз». Якщо шків шумить під час цього тесту, він несправний.
- Видаліть «одноразовий» захисний ковпачок і за допомогою спеціального інструменту переверніть вал генератора. Шків повинен провертатися вхолосту в обгінному напрямку, і з розтягуванням пружини у напрямку обертання генератора.
- Якщо шків заклинений - замініть його;
- Якщо немає розтягування пружини у напрямку обертання генератора - замініть шків;
- Якщо для прокручування шківа в обгінному напрямку необхідно зусилля більше 1-1.5 Нм - замініть його;
- Якщо шків провертається не плавно в обгінному напрямку - замініть його.