Втягувальне реле стартера виконує наступні функції:
- перерозподіл електроенергії між електромагнітом реле та двигуном стартера;
- синхронізація роботи вузлів стартера під час запуску мотора;
- подача шестерні бедиксу до зачеплення із зубами вінця маховика;
- повернення шестерні у вихідне положення після запуску.
Для того, щоб двигун запустився, необхідно примусово обертати колінчастий вал до того моменту, як в камерах згоряння не почне запалюватися паливна суміш. У справному моторі для цього потрібна «секунда» часу.
Завдання втягуючого реле полягає в тому, щоб синхронізувати роботу стартера, забезпечити зачеплення робочих частин шестерень і прибрати бендикс від маховика після запуску двигуна.
Різні виробники пропонують реле у двох варіантах: розбірне, яке при необхідності можна піддати діагностиці, ревізії та ремонту, і нерозбірне, яке у разі поломки змінюється цілком.
Основними причинами виходу з ладу втягуючого реле є:
- підгоряння контактів;
- обрив обмотки втягуючого;
- відбиває кришку втягуючого;
- окислення сердечника.
Дізнатися про поломку втягуючого, можна по характерним клацанням з-під капота при повороті ключа. Звук цей свідчить про те, що сталося включення реле, що втягує, проте провідна шестерня бендикса не може провернути коленвал двигуна.